Преглед теме

  • Општа секција

  • Правилно прање руку

    Руке треба правилно и редовно прати.   У следећем примеру видећете начин правилног прања руку и тако увек радите на овај начин.

  • Шта је дезинфекција? Средства за дезинфекцију

    Дезинфекција је поступке усмерен на уништење највећег броја нежељених микроорганизама.

    Постоје разна средства за дезинфекцију, а сва сва та средства имају исти задатак да спрече појаву микроорганизама. 

     Нека средства су приказана на слици. Ваш задатак је да нацртате у вашим свескама још нека средства за дезинфекцију која знате.


  • Правилно одлагање отпада (маске, марамице, убруса)

    Приликом прања руку бришемо их марамицама и убрус папиром. Употребљене марамице бацамо у корпу за отпатке. Уколико носимо маску за једнократну употребу, треба је бацити у корпу за отпатке. Ако носимо маску( за вишекратну употребу) од платна треба је опрати, осушити и испеглати. То наравно раде родитељи. 

    Напишите неколико реченица о  правилном одлагању отпада различитих материјала. О томе ћемо причати на следећем часу.


  • Симболи Републике Србије, географска карта

    Симболи Републике Србије су застава, грб и химна. Нацртати заставу и грб, химну преслушати.  Пронаћи податак када се користи и употребљава химна и застава.

    Географска карта је умањени приказ  земљине површине. Нацртати географску карту Републике Србије и приказати са којим земљама се наша држава граничи.


  • Именице- врсте именица

    Именице су речи које именују бића, предмете  и појаве. До сада смо научили врсте именица и то: властите, заједничке ,збирне и градивне. 

    Напишите у вашим свескама по три реченице где ћете употребити све ове врсте именица. О томе ћемо причати на следећем часу и вршити анализу реченице.


  • Здрав начин живота, здрава исхрана

    Јесен нам је даровала пуно плодова, воће, поврће, житарице. У нашим воћњацима, виноградима и њивама сазрели су сочни и здрави плодови. То су: јабуке, крушке, дуње, шљиве, смокве, грожђе, кукуруз, бундеве. У повртњацима се бере: парадајз, паприка, плави патлиџан, купус, карфиол, шаргарепа. 

    Поред бављења спортом, шетње по природи веома важан начин за здрав живот је и здрава исхрана. То значи да треба да се хранимо здраво и користимо у исхрани све горе наведене јесење плодове. Они су пуни различитих витамина који су веома битни за наш организам како би био здрав.

    У следећем прилогу видећете више јесењих плодова.  Ваш задатак је да напишете како их и на који начин можемо користити у исхрани. Шта ваше мајке и баке сада када је јесен стигла са плодовима праве или спремају?


  • ДЕЧИЈА НЕДЕЉА ОД 5 ДО 11.10.2020. ГОДИНЕ

    Ове школске године обележава се Дечија недеља  под слоганом: ,,Подељена срећа два пута је већа''. Обележавање ове Дечије недеље је другачије од ранијих година, па у складу са ситуацијом у земљи не можемо организовати окупљања и посете, зато можемо друговима широм земље и света послати поруке пријатељства, подршке и солидарности.

    Препишите ове реченице, напишите три лепе поруке за најбољег друга или другарицу о пријатељству, подршци, солидарности, другарству...


  • Дечија недеља- ликовна радионица ,,Деци света''

    Нацртајте дружење и игру са најбољим друговима и другарицама или са неким другом из друге земље или где би волели да одете да се дружите са децом света.

  • ,,Моје село''- насеље, песнички покушај ,писање стихова, реченица

    Напиши неколико реченица о нашем селу или два три стиха уз помоћ. Нацртај путоказ за наше село

  • Придеви

    Напишите десет описних и десет присвојних придева и пет реченица у којима су употребљени присвојни придеви.

    • Насеље- села и градови

      Насеље је територија на којој су људи изградили зграде за живот и рад. Поделили смо их на села и градове. 

      Препишите овај текст и набројите пет села и пет градова у Србији.


      • Песме- Љубивоје Ршумовић

        Песник Љубивоје Ршумовић написао је и пише неке од најлепших песама за децу. Његове песме читају све генерације, такође могу и да се певају. 

        Препишите овај текст, прочитајте неку његову песму и погледајте неки део из емисије ,,Фазони и форе''



      • Путовања- саобраћај

        Саобраћај је скуп превозних средстава, путева, пруга, мостова, превоз робе, превоз путникика, пренос информација. Људи путују од места до места. Људи са села путују у град, носе производе да продају на пијаци. Људи из града путују у село на одмор, код пријатеља и рођака.

        Препишите овај текст и напишите како се све може путовати до Свилајнаца и питајте ваше родитеље колико има колометара до њега и за колико се временски до њега може стићи у  зависности који превозним средством путујемо.


      • Празници и обичаји

        Постоје породични, школски празници и празници насеља. Свако село или град има своју славу, празник, манифестацију. Породични празници су: рођендан, годишњица брака наших родитеља, крсна Слава код Срба, Божић, Васкрс, Нова Година. 

        Школски празници су: Дан школе, школска Слава Свети Сава.

        Празници насеља су: заветина( Литија). Сваки град има одређен дан када је вашар а то је обично на неки верски празник.

        Препишите овај текст и напишите када је ваша Крсна слава, која је и који обичаји су везани за вашу Крсну славу.


      • Лектира Душко Радовић

        Прочитали сте песме Душана Радовића. Он је писао и приче. Прочитајте једну причу и припремите се да је препричате. Пронађите како се звала најпознатија радио емисија коју је водио Душко Радовић.

      • Сналажење у насељу- писање адресе

        Свако насеље село или град има значајне објекте помоћу којих се сналазимо и проналазимо особе, пријатеље, рођаке, продавнице и друге значајне установе. Потребно је да знамо адресу. Адреса садржи: име и презиме особе; назив установе; име улице; број куће или стана ако је зграда и спрат; поштански број места и име места.

        Напишите вашу тачну адресу, напишите адресу неког вашег пријатеља или рођака који живи у неком другом селу и адресу рођака или пријатеља који живи у неком граду.


      • Породица- породично стабло

        Породица је најзначајнија ћелија сваког друштва. Породицу чине родитељи и њихова деца. Ширу породицу чине родитељи, деца, деде, бабе, рођаци. Породично стабло је графички приказ предака и њихових потомака. 

        Препиши дати текст и графички прикажи своје породично стабло.


      • Трагови прошлости

        Без прошлости нема ни будућности.  О нашој прошлости сазнајемо од трагова који се налазе свуда око нас.  То су усмени, писани и материјални трагови прошлости. Усмени су: обичаји, предања, песме и игре. Писани су: стари рукописи, повеље, књиге, писма. Материјални су: слике, посуђе, намештај, одећа, обућа, стари новац, цркве, дворици, тврђаве, манастири...

        Препишите дати текст и пронађите у својој околини неки траг прошлости( кућа, подрум, таван, село, околина) запишите насзив предмета и нацртајте га.

      • У сусрет Дану школе

        Ближи нам  се Дан школе. То је 24. новембар, дан рођења Јована Јовановића Змаја, чије име носи наша школа. Написао је најлепше песме за децу и о деци које знају и памте многе генерације.

        Препишите дати текст, изаберите неку песму од Јована Јовановића Змаја и научите је напамет.


      • Дан школе

        Поводом Дана школе 24.10.2020. читамо, пишемо и разговарамо о Јовану Јовановићу Змају. Он је написао пуно песама и поучних прича за децу и одрасле. 

        Напишите састав о чика Јови Змају и његовом доприносу за школу и нас децу.

      • Тактирање

        Научили смо ноте по трајању, половине, четвртине и осмине. Вежбали смо тактирање на броја.

        Песму ,,Лет, лет, бубамаро'' -Бранко Милићевић увежбајте и  научите да  је истактирате за следечи час. 

      • Музичка култура- линијски систем и виолински кључ

        Увежбати писање виолинског кључа у линијском систему, напишите три реда виолинског кључа у вашој нотној свесци.

      • Рециклажа

        Све више има у нашој околини отпада који се разбацује свуда око нас. Неке отпадне материје можемо скупљати и у фабрикама поново прерадити као рециклажни материјал и поново користити. То значи да смеће не треба бацати свуда већ можемо га рециклирати. 

        Задатак за вас јесте да напишете или нацртате разне материјале које можемо рециклирати.

      • Таблица множења и дељења

        Драги моји трећаци пошто смо завршили за овај период сабирање и одузимање бројева сада прелазимо на множење и дељење.

        ВАШ ЗАДАТАК ЈЕСТЕ ДА ОБАВЕЗНО ОБНОВИТЕ, УТВРДИТЕ И НАУЧИТЕ ТАБЛИЦУ МНОЖЕЊА И ДЕЉЕЊА.

        У свесци напишите и једну и другу таблицу.

        • Кружење воде у природи

          Данас смо причали и научили како вода стално кружи у природи. У својим свескама прикажите графички како вода кружи у природи и  објасните

        • Особине материјала

          Данас дечице бавићемо се мало истраживачким радом. 

          Сваког дана сусрећемо се са различитим материјалима. Ваш задатак јесте да напишете у свесци које ви материјале знате.

          За сваку врсту материјала написаћете његове особине и примену. Нацртаћете предмете од различитих материјала и написати чему служе. 

          Желим вам успешан рад и истраживање.

          • ,,Зима у песми и причи"

            Стиже на нам најхладније годишње доба- зима. Дани су све краћи, време је хладно и радујемо се снегу. Надамо се да ћемо се играти, грудвати, санкати и правити Снешка Белића. Многи писци и песници писали су о зими. Сетите се песме чика Јове Змаја ,,Зимска песма'' и приче Десанке Максимовић ,,Сликарка зима''.

            Препишите овај текст, прочитајте ову песму и причу, илуструјте и покушајте да и ви напишете неколико стихова о зими.

          • Новогодишња честитка

            Пошто се ближи Нова година и Новогодишњи празници, ваш задатак јесте да направите честитку за Нову годину. Пожелите драгим особама у 2021. години све лепе жеље. Можете илустровати и написати одговарајући текст и слику.

            • Новогодишњи и Божићни празници

              Ближе нам се Новогодишњи и Божићни празници. Ваш задатак је да драгим особама честитате празнике, тако што ћете направити честике и пригодне скромне ваше поклоне. Родитељи ће се сигурно много обрадовати зато што им баш ви то поклањате.

              • Доживљај са зимског распуста

                Зимски распуст је прошао и поново смо пошли у школу. За време распуста сигурно сте имали и доживели много лепих тренутака. Један доживљај који вам је остао у лепом сећању напишите у свесци са илустрацијом.

                • Игре на снегу

                  Пошто је ових дана пао дуго очекивани снег и јединствена прилика да се играмо и санкамо на снегу те због тога напишите и прикажите а по могућству снимите себе које су вам игре на снегу.

                • Свети Сава- школска слава

                  Ближи нам се школска слава. Сваке године 27.јануара прослављамо нашу школску славу Светог Саву. Тога дана је посебно свечано, рецитујемо, певамо химну, идемо у цркву, сечемо славски колач и добијамо поклоне.

                  Препишите овај текст и нацртајте у свескама Светог Саву са децом.


                • Свети Сава у песми и причи

                  Српски народ је волео Светог Саву па је о њему и његовом животу сачувао много прича које су остале до данашњег дана.  Народни песници, али и познати песници писали су о Светом Сави. Неке од прича су: ,,Свети Сава отац и син''. ,,Свети Сава и ђаци'', ,,Велике задужбине'', ,,Свети Сава и хроми вук'' , ,,Свети Сава и сељак без среће''...

                  Пронађите и прочитајте неку од ових прича и препричајте у свесци.

                  • Цртање паралелних и нормалних прави

                    Учили смо шта су то паралелне и нормалне праве, такође смо научили да цртамо исте. Ваш данашњи задатак је да увежбате цртање паралелних и нормалних прави помоћу троугла и лењира. Нацртајте по 4 примера паралелних и нормалних прави.

                    • Правимо библиотеку

                      Библиотека је место где се чувају хиљаде књига.  У њима се налази знање које су људи записивали током времена. Читање је важно умеће човека. Читајући учимо и постајемо бољи  људи.

                      Препишите овај текст и запишите наслова књига које имате кући, наслове које сте прочитали, оних које нисте и оних којих би желели да прочитате. донесите у школу своје омиљене књиге.


                    • Вода и друге течности

                      Напишите све врсте течности које знате и напишите њихову примену и особине.

                      Знамо да постоји вода, млеко, нафта, сок,...Ви наставите низ и напишите по неколико особина течности.

                    • Глаголи, род и број глагола, глаголска времена

                      Пошто смо учили шта су то глаголи, род и број глагола као и глаголска времена данас нам је задатак да мало утврдимо наше знање о глаголима. 

                      У свесци напишите и одговорите на следеће задатке:

                      1. Шта су то глаголи?

                      2. Напишите по 5 глагола и то за радњу, стање и збивање.

                      3. Напишите по 2 реченице користећи глаголе у роду и броју( једнина и множина).

                      4. Напишите по 2 реченице користећи глаголе тако што ћете их мењати по временима.

                      Ако има нечег нејасног у раду обратите се за додатна објашњења.


                      • Портрет

                        Ви сте на часу ликовне културе сликали аутопортрет. Можемо сликати и портрете других особа.

                        Нацртајте и обојите портрет вама драге особе.

                        • Историја музике

                          Музика, певање вероватно је настало кад и сам човек. Људи су производили различите звуке и тонове помоћу различитих ручно направљених инструмената. Од природних материјала као што су шупље дрво, лист, кожа од животиња, рог од животиња, плодове са семенкама, правили су свирале, гајде, трубе, удараљке, звечке,... Касније су се појавили жичани инструменти као што су: гусле, тамбуре, цитре, харфе у старој Грчкој, Риму, Египту, Персији, итд. Српски народни инструменти су: фрула, двојнице, гусле,  а касније и инструменти из других делова света су се свирали и помоћу њих људи су стварали музичка дела.

                          Препишите текст и нацртајте неке народне инструменте. 

                        • Басна ,,Цврчак и мрав''

                          У свесци напишите шта су то басне. Ваш задатак јесте да пронађете и прочитате басну ,,Цврчак и мрав'' али не у стиху већ као причу. Можете да басну препишете писаним словима латинице у свесци.

                        • Калиграфија

                          Калиграфија је лепо писање, уметност лепог писања. 

                          Напишите украсним словима своје име и презиме и имена и презимена својих чланова породице. Трудите се да користите различите линије и различитих дебљина.

                          • ,,Доживљај мачка Тоше'' Бранко Ћопић

                            Приче о доживљајима мачка Тоше написао је Бранко Ћопић и описао нам тежак и усамљен живот млинара Трише и његовом пријатељству са мачком Тошом.

                            Прочитајте одломак из ваше читанке, такође пронађите и остале догодовштине мачка Тоше и чича Трише (књигу можете позајмити у библиотеци или пронаћи путем интернета). Изаберите део који вам се највише допада и о њему напишите неколико реченица.

                            • Честитка

                              Ближи нам се празник који је посвећен свим женама, 8. Март. Тога дана нашим мајкама, бакама, теткама и свим женама нама блиским честитамо њихов дан и желимо им пуно здравља и среће.

                              Препишите текст и напишите коме ћете ове године честитати 8. Март и наведите неку идеју шта ћете направити мами,баки,... и поклонити за њихов дан.


                            • ,,Доживљај мачка Тоше'' Бранко Ћопић

                              Напишите састав, ,,Мачак Тоша''. Задатак вам је да опишете лик мачка Тоше.

                              • Међународни дан борбе против вршњачког насиља

                                Данас смо обележили и причали о вршњачком насиљу. Међународни је дан борбе против вршњачког насиља у школи и ван ње. 

                                Опишите свог најбољег друга/другарицу где ћете приказати пријатељство, дружење, искреност а не насиље и неискреност.


                              • Рециклажа

                                У целом свету па и код нас све се више води рачуна о очувању животне средине. Стакло, пластика , метал, гума, кожа може да представља отпад али може да буде и поново употребљено и то неколико пута за прављење нових производа. Тај процес назива се рециклажа.

                                Препишите текст и наведите неколико занимљивих идеја како поново употребити отпадни материјал да би нам поново био користан.

                                • Писање великог слова

                                  Напишите 7 реченица у којима ћете употребити велико слово( име, презиме, надимак, име села, града, реке, планине, празника, часописа, књига, географских појмова).

                                  • Први песнички покушај

                                    Сви знамо да песме имају строфе и стихове, да се обично речи римују, али и не мора. Учили сте до сада пуно лепих дечијих песама које говоре о разним темамама. Ваш задатак је да сами изаберете тему и да напишете стихове о томе.

                                    • Народни обичаји и празници

                                      Свако годишње доба има празнике. Почетак пролећа је веома важан јер се тада цела природа буди. Људи славе долазак пролећа и тада иамо одређене празнике и обичаје уз њих. То су: ,,Младенци'', Васкрс, Врбица, Лазарева субота, Ђурђевдан.  За сваки од ових празника везују се одређене биљке: ђурђевак, врба, руже, јоргован, бела рада, коприва...

                                      Препишите текст и питајте ваше укућане па за сваки од ових празника напишите по неку реченицу о обичајима вазианим за њих.


                                      • ,,Мој тата''

                                        Данас  имамо задатак да напишемо састав ,,Мој тата''. Састав напишите писаним словима латинице, придржавајући се правила приликом писања.

                                        • Тема : ,,Моја драга особа''

                                           Опишите неку своју драгу особу по избору поштујући правила писања састава, придржавајући се свих правописних правила у писању састава.  Сваки састав треба да има уводни, главни и завршни део као што знате.

                                          • ,,Моја занимљива особа''

                                            Опишите неку  по свом избору занимљиву и за вас забавну особу поштујући правила писања састава, придржавајући се свих правописних правила у писању састава.  Сваки састав треба да има уводни, главни и завршни део као што знате.

                                            • Множење троцифрених бројева једноцифреним бројем до 1000

                                              Решите следеће задатке:

                                              1.   Производ бројева 244 и 4 умањи за производ 116 и 3.

                                              2.   За колико је број 800 већи од производа бројева 5 и 134?

                                              3.  У продавници је било 234 паковања по 3kg кромпира. У току дана продато је 88 паковања. Колико је килограма кромпира остало у продавници?

                                               


                                              • Разговор и понашање

                                                У свакодневном животу водимо разговор са разним људима и на различитим местима. 

                                                Ваш задатак је да у свесци објасните и напишете  места и начине како водите комуникацију(разговор) са: 

                                                • одраслима
                                                • вршњацима
                                                • телефонски разговор( са непознатом особом, другом, старијом особом...)
                                                • начин поздрављања
                                                Напишите разговор у школи, у продавници или на другим местима( спортским теренима, библиотеци, биоскопу...)

                                                За сваки пример напишите пар реченица из вашег искуства.

                                              • Дељење једноцифреним бројем- писмено

                                                Следеће задатке израчунајте писменим путем- вежбамо.

                                                1.Израчунај:

                                                 588 : 7 =  

                                                292 : 4 =

                                                (893 – 536) : 7 =

                                                 632 : 2  =

                                                890 : 10= 

                                                972 : 9  =


                                                (734 – 399) + 46 · 5 – (603 – 587) : 2 =

                                                12 · 9 + 309 : 3 + (34 · 3 + 258) : 10 =

                                                46 + 264 + 99 : 3 – 675 : 9 + 32 · 9 =

                                                • Дељење троцифрених бројева једноцифреним

                                                  Израчунај следеће задатке вежбамо:

                                                  1. Израчунај:

                                                  396 : 3 = 

                                                   484 : 2 = 

                                                   963 : 3 = 

                                                   630 : 3 =

                                                   646 : 2 = 

                                                   972 : 3 =

                                                   369 : 3 = 

                                                   565 : 5 = 

                                                   

                                                  • Бајка ,,Баш- Челик''

                                                    Читали смо одломак поменуте бајке из читанке и надам се да вам се свидела. Задатак вам је да поменуту бајку нађете и прочитате је до краја. У свескама са неколико реченица напишите како се бајка завршила и ко је у бајци победио.

                                                    • Израда печата (лого) од кромпира

                                                      Од кромпира, уз помоћ родитеља и под условом да  се пазите  од повреда пошто радите оштрим предметом урадите свој печат или лого. Водите рачуна да се не повредите и искључиво печат или лого радите уз присуство родитеља.

                                                    • Филмска музика

                                                      Сви филмови: цртани, играни, документарни не би били толико занимљиви без музике, односно све догађаје и сцене у филму прати музика. Композитори у складу са темом филма, важним догађајима и заплетима компонују музичке целине, делове или насловну композицију. Неки филмови или серије имају насловну песму која обухвата тему уметничког дела. 

                                                      Препишите текст и наведите неколико насловних песама вашег омиљеног филма, цртаног филма или ако знате име неког композитора који је ту музику написао.

                                                      • Писање и адресирање писама

                                                        Припремите и донесите празан неадресиран коверат, стандардне величине како би вежбали и научили попуњавање образаца. Сада ћете у вашим свескама написати некој драгој особи писмо или честитку или позивницу са свим елементима које садржи адреса, како смо научили.

                                                      • 1. Април дан шале

                                                        1. Април је познат као дан шале, тада се људи труде да једно друго насмеју, да се нашале како би живот био занимљивији. Свака шала треба да буде примерена тако да њоме не повредимо никог, да се особа са којом се шалимо осећа лепо и да се и она смеје са нама.

                                                        Препишите текст, напишите како сте се ви са неким нашалили или како је вас неко насмејао.


                                                      • ,,Моја остварена жеља''

                                                        Свако од нас има лепе жеље. Неке жеље се остваре, а неке не. Свака жеља је свакако лепа, драга и када их остваримо ми смо задовољни и срећни. Наша данашња тема јесте да напишете састав где ћете да опишете вашу лепу остварену жељу која је код вас изазвала радост и срећу. Вежбамо писање састава, придржавајући се приликом писања правила, делова састава.

                                                        • Драмски текст ,,Никад два добра''

                                                          Овај драмски текст нас на шаљив начин учи да често пута завидимо једни другима и истовремено да то није добро јер свако треба да нађе лепоту у свом животу, у својим доживљајима. 

                                                          Сетите се неке ситуације када сте ви нешто слично осетили и доживели и укратко опишите.

                                                          • Изрази са више операција- редослед рачунских операција

                                                            Поштујући правила приликом решавања израза са више рачунских операција решите и увежбајте решавање следећих задатака:

                                                            1. Израчунај

                                                            78+34* 6-120 : 4=                                       (*)-знак пута

                                                            57* 4 - (1000- 893)+ 844 : 4=

                                                            (97+ 82) - (392- 287) * 4=

                                                            • Балске свечаности

                                                              Балови су организовани у градовима и на њима су се окупљали богати и угледни грађани. Даме су биле обучене у свечане балске хаљине а господа у тамне фракове. На многим баловима су се упознавали младићи и девојке. Најпознатији је био Светосавски бал. Балови могу да се и сада организују у добротворне сврхе. На српским баловима се играло ,,Краљевско коло'' , ,,Српкиња'' , валцер, полка, мазурка.

                                                              Препишите текст, нацртајте даму и господина обучене за бал и слушајте композицију ,,Српкиња''


                                                            • Препричавање

                                                              Ваш данашњи задатак јесте да писаним словима латинице у свесци препричате својим речима песму ,,Љутито мече''. 

                                                              Обновићемо неуправни говор и обнављамо писање текста писаним словима латинице.

                                                              • Птице

                                                                Птице су жива бића која живе свуда око нас у селу, граду, шуми, ливадама, поред река,... Оне могу да лете, веома су корисне уништавају велики број инсеката, њима се хране месоједи, а и људи имају користи од њих. У нашој земљи живи велики број птица. Неке су селице а то значи да се селе на југ где је топлије кад код нас дође зима. Враћају се у пролеће. То су: ласте, роде, славуји, кукавице, дивље патке,..

                                                                Неке птице су станарице, оне су стално код нас, па им је током зиме потребна додатна помоћ у храни од нас људи. То су: врабац, сеница, голубови, вране, свраке,.. Птице се легу из јаја, праве гнезда у којима чувају своје младунце.

                                                                Препишите текст, напишите називе неких птица које живе код нас и неколико врсте птица које су веома ретке и заштићене а живе код нас. Нацртајте неку птицу по избору.


                                                              • Гледање у часовник

                                                                Људи мере време справом која се назива часовник или сат. Кроз године и векове људи су направили различите врсте часовника. На пример: пешчани сат, водени сат, сунчани сат, сат са казаљкама и зупчаником који и данс користистимо и дигитални сат.

                                                                Нацртајте часовнике са казаљкама који ће показивати: 

                                                                1. 21 h i 50 min
                                                                2. 15h i 25 min
                                                                3. 6h i 35 min
                                                                4. 13 h i 45 min


                                                              • Препричавање

                                                                Прочитати неколико пута текст: ,,Себични џин'', па затим препричати својим речима у свеску.

                                                                • Превенција и заштита деце од трговине људима

                                                                  Ми знамо да између људи постоји куповина производа и да се то зове трговина. Купујемо различите производе који су нам потребни у свакодневном животу. Размислите о томе шта је то трговина људима? Да ли је то опасно? Разговарајте са родитељима о опасностима трговине људима. Наведите неки пример, како спречити и казнити.

                                                                  • Наш поток

                                                                    Ви сте читали и разговарали о песми ,,Какве је боје поток'' и он је чист, бистар, леп, здрав. Кроз цело наше село тече поток или река који има своје особине.

                                                                    Напишите састав, опишите наш поток.

                                                                    • Један догађај у природи

                                                                      Опишите неки догађај који сте доживели у природи било раније или у скорије време, или сте чули неку занимљиву причу о догађају у природи од родитеља, рођака, користите што више придева, реченице некако буду граматички и правописно исправне.

                                                                      • Станиште и животне заједнице шуме

                                                                        Некултивисана животна заједница јесте шума. У својим свескама прикажите животну заједницу, станиште шуме са њеним становништвом. Прикажите разноврсни биљни и животињски свет шуме.

                                                                      • Дан планете Земље- 22. април

                                                                        Прочитајте стихове ове песме, направите плакат (цртеж) који представља празник- Дан планете Земље 22. април

                                                                        ПЛАНЕТА ЗЕМЉА 

                                                                        Има једна прекрасна планета, а Земља се зове.

                                                                        Створена за игру и весеље, за љубав и снове.

                                                                        И још да су одрасли ко' ђеца, не би било краја срећи.

                                                                        Зато ћемо бити од њих већи и фино им рећи:

                                                                        "Планета Земља је наша планета, а не њихова.

                                                                        Без ђеце нема ни свијета и ако неког то смета

                                                                        нек' се претвори у жабу, ма нек' се претвори у миша

                                                                        и ко' га шиша!"

                                                                        "Здраво, здраво, здраво!" - реци свима

                                                                        свуд нек поздрави стигну!

                                                                        Хура, хура, хура - три пут хура,

                                                                        за песму и игру!

                                                                        Уаа, уаа, уаа - три пут уаа,

                                                                        за мржњу и тугу!

                                                                        Одрасли нек иду да се туку на планету неку другу!

                                                                        Играјмо, пјевајмо, сањајмо, весело и безбрижно!

                                                                        хајдемо сложно сви: и ти, и ти, и ти, и ти!

                                                                        Запјевај са нама: "Таши-таши-танана."

                                                                        Викнимо гласно сад:

                                                                        "Земља је за нас створена!"


                                                                        • Велика недеља- Васкрс

                                                                          Васкрс је најрадоснији хришћански празник. Обележава се низом празничких дана и обичаја. Сваки дан почевши од понедељка назива се великим. Прва три дана( понедељак, уторак и среда) посвећени су Исуса Христа у Јерусалим. Велики четвртак и Велики петак су дани Христовог страдања.

                                                                          Препишите текст и наведите неки обичај за Велики четвртак и Велики петак.


                                                                          • Васкрс- фарбање јаја

                                                                            Најлепши и нарадоснији посао у предпразничком расположењу је фарбање Ускршњих јаја. Томе се радују и одрасли и деца. Негде се јаја фарбају на Велики четвртак, а негде на Велики петак. 

                                                                            Нацртајте неколико офарбаних јаја и напишите чиме се све могу фарбати и како се могу украшавати.


                                                                          • ,,Христос Васкрсе'' ,,Ваистино Васкрсе''

                                                                            ШАРЕНА ЈАЈА

                                                                            Када Ускрс дође јаја се шарене

                                                                            плава, жута, црвена, у кући код мене

                                                                            Када Ускрс дође радују се деца

                                                                            на љусци сличица налепљеног зеца

                                                                            Шарене се јаја у корпици сјајна

                                                                            ускршња ми јаја лепа као тајна!


                                                                            Препишите рецитацију у свескама и илуструјте је, а ко жели може научити рецитацију напамет.


                                                                            • Како сам провео Васкрс и пролећни распуст

                                                                              Прошли су првомајски и ускршњи празници као и пролећни распуст. Напишите састав како сте провели празнике и шта вам се лепо и занимљиво током празника догодило. Поштујте правила прилико писања састава као и његове делове.

                                                                              • Река- станиште и животна заједница

                                                                                Река је некултивисана животна заједница и станиште. Прикажите реку као животну заједницу са њеним становницима ( биљни и животињски свет). Напишите (обележите) имена становника које сте приказали (нацртали).

                                                                                • Баре и језера и мочваре

                                                                                  Језеро, баре и мочваре су занимљива станишта на којима живе разноврсне биљке и животиње којих нема на другим местима. Вода омогућава биљкама брзи раст , а животињама обиље хране.

                                                                                  Препишите текст и напишите бар по пет биљних врста које живе у језеру, бари и мочвари или поред њих. Такође бар пет животињских врста које живе на овим местима. Истражите које су најпознатија језера и баре у Србији.

                                                                                  • Басна ,,Цврчак и мрав''

                                                                                    ЦВРЧАК И МРАВ

                                                                                    Цврчак у сред зиме закуца на прозор куће у којој је становао мрав. Када мрав отвори прозор цврчак га замоли за неколико зрна жита чисто да се нахрани, да не би од глади умро.

                                                                                    А шта си радио летос? – упита мрав цврчка…

                                                                                    – Свирао сам…

                                                                                    – Свирао си??? Онда играј сада да те глад прође – одговори мрав.

                                                                                    Прочитајте ову басну, размислите и напишите које би могла да буде порука ове басне.


                                                                                    • Обим правоугаоника и квадрата

                                                                                      данас ћемо радити и вежбати задатке везане за обим правоугаоника и квадрата.

                                                                                      У свесци урадите следеће задатке:

                                                                                      1.   Израчунај обим правоугаоника чије су странице а = 25 цм, а б = 36 цм.

                                                                                      2.  Израчунај обим правоугаоника чије су странице 2м 6 дм и 1 м и 8 дм.

                                                                                       3. Дужина правоугаоника  је  183мм, а ширина три пута краћа. Израчунај обим

                                                                                      4.  Израчунај обим квадрата чија је страница 7 цм.


                                                                                      • Заштита животне средине, околине, воде

                                                                                        Последњих година сусрећемо се са проблемом који се односи на загађеност наше планете. Човек својим радом на разне начине загађује животну средину како воде, тако и земљиште и целокупну природу. Знамо да је највеће природно богатство вода. Напишите у свескама и прикажите на које начине све може да се  загади вода( реке, баре и језера) и напишите како треба и мора да се спречи и да се заштити природа и животна средина.

                                                                                        • Домаћа лектира: ,,Избор-бајке'' Браћа Грим

                                                                                          По сопственом избору једну бајку од Браће Грим прочитати и писмено писаним словима латинице својим речима препричати у свесци.

                                                                                          • ,,Храбри кројач''

                                                                                            Прочитајте бајку ,,Храбри кројач'' од Браће Грим. Напишите ко су ликови бајке, препричајте својим речима радњу ове бајке и напишите поруку ове бајке.

                                                                                            • ,,Моја прва бајка''

                                                                                              У свескама завршите састав бајке које сте смислили- текст бајке коју сте смислили. Употребите што маштовитије изразе и креативност.

                                                                                              • Воћњак и виноград

                                                                                                У свескама напишите 5 сорти крушака, 5 сорти јабука и 5  сорти винове лозе(грожђа), ко  жели и зна нека напише и 5 сорти шљива.

                                                                                                • Бајка ,,О дечаку и месецу''

                                                                                                  Прочитајте бајку ,,О дечаку и месецу'' неколико пута, па онда у себи прво направите план препричавања, а потом у свесци укратко писаним словима латинице препричајте причу. Водићемо разговор о причи.

                                                                                                  • Повртњак и воћњак

                                                                                                    Пошто живимо на селу , а учили смо култивисана станишта воћњак и повртњак и такође свако од вас има такво станиште код својих кућа и то вам је познато. На блоку прикажите и обележите биљни и животињски свет у воћњаку и у повртњаку.

                                                                                                    • Биљке у воћњаку и повртњаку
                                                                                                    • Животиње у воћњаку и повртњаку
                                                                                                    • Изглед земљишта
                                                                                                    • Животиње које долазе у воћњак и повртњак због хране

                                                                                                    • ,, Да сам песник рекао/ла бих''

                                                                                                      Песници пишу стихове. Постоје различите врсте песама, описне песме, љубавне песме, дечије песме, родољубиве песме, народне-епске песме, народно-лирске песме и многе друге. За песнике се каже да они сликају речима. Песници пишу о лепоти природе, о доживљајима, о љубави, о томе како се воли своја земља, пишу о некој личности, јунаку и многим другим темама.

                                                                                                      1.(четвртак) Присетите се песама и песника које смо радили на часовима српског језика. Напишите наслове 5 песама и песника које смо учили и 5 народних песама.

                                                                                                      2. (петак) Покушајте да и ви будете песници. Напишите неколико стихова или строфа, изаберите тему и илуструјте свој рад.

                                                                                                      • Врста реченице

                                                                                                        Реченице у свесци написати како се деле по значењу и по облику.

                                                                                                        1. Које су то реченице по значењу?

                                                                                                        2. Које су то реченице по облику?

                                                                                                        3. У свесци написати по 3 реченице за сваки облик по значењу  и 3 реченице по облику. 

                                                                                                        То урадите за сутра.

                                                                                                        • Рељеф и ланац исхране

                                                                                                          1. Обновите и напишите у свесци шта је то рељеф и од чега се састоји ( то урадите за сутра).

                                                                                                          2. У природи постоји ланац исхране. Напишите у свесци шта је то ланац исхране, ко је први у ланцу исхране и дајте по 2 примера 2 примера ланца исхране ( то урадите за среду).

                                                                                                          • Репортер са лица места догађаја

                                                                                                            Данас  смо причали о извештају и преносу догађаја са утакмице или неке репортаже као да смо новинари или репортери.

                                                                                                            Ваш задатак за сутра јесте да у свесци напишете и опишете један догађај као да сте ви новинари или репортери по избору.

                                                                                                            • Природа и друштво- обнављање градива

                                                                                                              Обновити за понедељак из природе и друштва: кретање, особине воде и ваздуха, климу и рељеф. Усмено обновити и знати за понедељак.

                                                                                                              • Текст: ,,Љубавна песма''

                                                                                                                Данас смо учили песму од Милована Данојлића ,,Љубавна песма'' научити за сутра напамет. Увежбати изражајно и лепо одрецитовати исту.

                                                                                                                • Природа и друштво-обнављање градива

                                                                                                                  Обновити градиво из природе и друштва и преслишавати се за сутра.

                                                                                                                  • Поезија

                                                                                                                    Наведите, напишите наслове свих песама које смо учили из српског језика и њихове писце, такође обновите стихове, па да заједнички рецитујемо.