Преглед теме

  • Правилно прање руку

    Руке треба правилно и редовно прати.   У следећем примеру видећете начин правилног прања руку и тако увек радите на овај начин.

    • Шта је дезинфекција? Средства за дезинфекцију

      Дезинфекција је поступке усмерен на уништење највећег броја нежељених микроорганизама.

      Постоје разна средства за дезинфекцију, а сва сва та средства имају исти задатак да спрече појаву микроорганизама. 

       Нека средства су приказана на слици. Ваш задатак је да нацртате у вашим свескама још нека средства за дезинфекцију која знате.


    • Правилно одлагање отпада (маске , марамице, убруси)

      Приликом прања руку бришемо их марамицама и убрус папиром. Употребљене марамице бацамо у корпу за отпатке. Уколико носимо маску за једнократну употребу, треба је бацити у корпу за отпатке. Ако носимо маску( за вишекратну употребу) од платна треба је опрати, осушити и испеглати. То наравно раде родитељи. 

      Нацртајте правилно одлагање отпада приликом коришћења заштите.

    • Симболи Републике Србије застава ,грб и химна

      Свака држава има главне симболе, то су: застава, грб и химна. Нацртајте заставу, погледајте како изгледа грб, слушајте химну ,,Боже правде''. Напишите, опишите како изгледа грб Србије.

    • Глас, слово, реч, реченица

      А         Авион     Авион лети.

      Глас            реч                                реченица

      Слово

      М        Море          Тома је ишао на море.

      Глас          реч                                реченица     

      Слово

      Препишите ове примере и ваше свеске и самостално урадите још два слична примера.


      • Здрав начин живота, здрава исхрана

        Јесен нам је даровала пуно плодова, воће, поврће, житарице. У нашим воћњацима, виноградима и њивама сазрели су сочни и здрави плодови. То су: јабуке, крушке, дуње, шљиве, смокве, грожђе, кукуруз, бундеве. У повртњацима се бере: парадајз, паприка, плави патлиџан, купус, карфиол, шаргарепа. 

        Препишите ове реченице и нацртајте корпу са воћем и корпу са поврћем.

      • Дечија недеља од 5 до 11. 10. 2020. године

        Ове школске године обележава се Дечија недеља  под слоганом: ,,Подељена срећа два пута је већа''. Обележавање ове Дечије недеље је другачије од ранијих година, па у складу са ситуацијом у земљи не можемо организовати окупљања и посете, зато можемо друговима широм земље и света послати поруке пријатељства, подршке и солидарности.

        Препишите овај текст, напишите три лепе поруке другу или другарици.

      • ДЕЧИЈА НЕДЕЉА, ЛИКОВНА РАДИОНИЦА ,,ДЕЦИ СВЕТА''

        Нацртајте дружење и игру са најбољим друговима и другарицама или са неким другом из друге земље или где би волели да одете да се дружите са децом света.

      • ,,Моје село''- насеље, песнички покушај, лепе реченице

        Напиши неколико реченица о нашем селу или два три стиха уз помоћ. Нацртај путоказ за наше село.

      • Сабирање и одузимање до 100

        Нацртајте скуп бројева треће десетице и још један скуп бројева: 9, 12, 16 и 8. 

        Сваки број из првог скупа сабери са бројем из другог скупа. Исто то уради само што ћеш их одузети.

        • Насеља- села и градови

          Насеље је територија на којој су људи изградили зграде за живот и рад. Поделили смо их на села и градове. 

          Препишите овај текст и набројите пет села и пет градова у Србији.

          • Песме- Љубивоје Ршомовић

            Песник Љубивоје Ршумовић написао је и пише неке од најлепших песама за децу. Његове песме читају све генерације, такође могу и да се певају. 

            Препишите овај текст, прочитајте неку његову песму и погледајте неки део из емисије ,,Фазони и форе''

          • Путовања- саобраћај

            Саобраћај је скуп превозних средстава, путева, пруга, мостова, превоз робе, превоз путникика, пренос информација. Људи путују од места до места. Људи са села путују у град, носе производе да продају на пијаци. Људи из града путују у село на одмор, код пријатеља и рођака.

            Препишите овај текст и напишите како се све може путовати до Свилајнаца и питајте ваше родитеље колико има колометара до њега и за колико се временски до њега може стићи у  зависности који превозним средством путујемо.


          • Празници и обичаји

            Постоје породични, школски празници и празници насеља. Свако село или град има своју славу, празник, манифестацију. Породични празници су: рођендан, годишњица брака наших родитеља, крсна Слава код Срба, Божић, Васкрс, Нова Година. 

            Школски празници су: Дан школе, школска Слава Свети Сава.

            Празници насеља су: заветина( Литија). Сваки град има одређен дан када је вашар а то је обично на неки верски празник.

            Препишите овај текст и напишите када је ваша Крсна слава, која је и који обичаји су везани за вашу Крсну славу.

          • Римске цифре и бројеви

            Све цифре које смо до сад учили( 0, 1, 2,3,4,5,6,7,8,9) називају се арапске цифре. Помоћу њих пишемо бројеве. Постоје и римске( I, V, X, L, C,...) помоћу њих пишемо римеске бројеве.

            Препишите овај текст, напиши бројеве од 1 до 25 римским цифрама и нацртај цасовник са римским цифрама.

          • Сналажење у насељу- писање адресе

            Свако насеље село или град има значајне објекте помоћу којих се сналазимо и проналазимо особе, пријатеље, рођаке, продавнице и друге значајне установе. Потребно је да знамо адресу. Адреса садржи: име и презиме особе; назив установе; име улице; број куће или стана ако је зграда и спрат; поштански број места и име места.

            Напишите вашу тачну адресу, напишите адресу неког вашег пријатеља или рођака који живи у неком другом селу и адресу рођака или пријатеља који живи у неком граду.

          • Све на свету има своје име- именице

            Именице су речи које означавају имена, бића, предмета и појава. Именице могу бити властите и заједничке. 

            Препишите дати текст и напишите десет заједничке именице оје означавају имена бића, десет заједничке именице за имена предмета и десет заједничких именица које означавају појаве. Напишите још и пет властитих именица које означавају планине.

            • Народне умотворине

              Наше народне умотворине су књижевно благо. Те мудрости, загонетке, приче, бајке сакупио је и записао Вук Стефановић Караџић. 

              Препиши овај дати текст, препиши пословице и протумачи их( објасни).

              ,,Човек без слободе, ко риба без воде''

              ,,Вук длаку мења, али ћуд никада''

              ,,У лажи су кратке ноге''

              ,,Слога кућу гради''

              • У сусрет Дану школе

                Ближи нам  се Дан школе. То је 24. новембар, дан рођења Јована Јовановића Змаја, чије име носи наша школа. Написао је најлепше песме за децу и о деци које знају и памте многе генерације.

                Препишите дати текст, изаберите неку песму од Јована Јовановића Змаја и научите је напамет.


              • Шта желим да будем кад порастем

                Одрасли се баве многим пословима и занимањима. Људи у селу и граду обављају различите послове. То су: учитељ, глумац, певач, мајстор, пекар, васпитач, лекар, месар, спортиста,...

                Препиши текст и напипиши шта би ти желела/лео, да будеш кад порастеш и објасни зашто. Нацртај себе како радиш тај посао.

              • Пишемо латиницом

                Напишите по пет речи које почињу словима латинице које смо до сада учили. Нпишите по једно велико и једно мало слово , украсите их по жељи: Ss,Šš, Nn, Njnj, Mm, Tt, Kk, Oo, Jj, Uu, Aa, Ee.

                • Музичка култура- Ала веје веје

                  У свескама за музичку културу препиши текст песме ,,Ала веје веје'', илуструј, слушај на свом цд-у и инаучи да певаш. 

                • Писмо Деда Мразу

                  Напишите кратко писмо Деда Мрезу и украсите писмо.

                • Таблица множења

                  Напишите и научите таблицу множења са 2, 5 и 10.

                  • Стиже Нова година: правимо украсе

                    Напишите које све украсе користимо за украшавање новогодишње јелке и простора. 

                    Нацртајте неколико украса и направите по жељи.

                  • ,, Зима у песми и причи''

                    Стиже на нам најхладније годишње доба- зима. Дани су све краћи, време је хладно и радујемо се снегу. Надамо се да ћемо се играти, грудвати, санкати и правити Снешка Белића. Многи писци и песници писали су о зими. Сетите се песме чика Јове Змаја ,,Зимска песма'' и приче Десанке Максимовић ,,Сликарка зима''.

                    Препишите овај текст, прочитајте ову песму и причу, илуструјте и покушајте да и ви напишете неколико стихова о зими.


                  • Новогодишња честитка

                    Пошто се ближи Нова година и Новогодишњи празници, ваш задатак јесте да направите честитку за Нову годину. Пожелите драгим особама у 2021. години све лепе жеље. Можете илустровати и написати одговарајући текст и слику.

                    • Новогодишњи и Божићни празници

                      Ближе нам се Новогодишњи и Божићни празници. Ваш задатак је да драгим особама честитате празнике, тако што ћете направити честике и пригодне скромне ваше поклоне. Родитељи ће се сигурно много обрадовати зато што им баш ви то поклањате.

                      • Доживљај са зимског распуста

                        Зимски распуст је прошао и поново смо пошли у школу. За време распуста сигурно сте имали и доживели много лепих тренутака. Један доживљај који вам је остао у лепом сећању напишите у свесци са илустрацијом.

                        • Игре на снегу

                          Пошто је ових дана пао дуго очекивани снег и јединствена прилика да се играмо и санкамо на снегу те због тога напишите и прикажите а по могућству снимите себе које су вам игре на снегу.

                        • Свети Сава- школска слава

                          Ближи нам се школска слава. Сваке године 27.јануара прослављамо нашу школску славу Светог Саву. Тога дана је посебно свечано, рецитујемо, певамо химну, идемо у цркву, сечемо славски колач и добијамо поклоне.

                          Препишите овај текст и нацртајте у свескама Светог Саву са децом.


                        • Свети Сава у песми и причи

                          Српски народ је волео Светог Саву па је о њему и његовом животу сачувао много прича које су остале до данашњег дана.  Народни песници, али и познати песници писали су о Светом Сави. Неке од прича су: ,,Свети Сава отац и син''. ,,Свети Сава и ђаци'', ,,Велике задужбине'', ,,Свети Сава и хроми вук'' , ,,Свети Сава и сељак без среће''...

                          Пронађите и прочитајте неку од ових прича и препричајте у свесци.


                          • Речи- богаћење речника

                            У нашем језику постоје речи које значе нешто умањено, неке значе нешто увећано, неке речи имају слично или различито значење , а неке супротно значење.

                            Напишите 10 речи по избору и њихово умањено значење, 10 речи које имају исто или слично значење ( џак- врећа) и 10 речи које имају супротно значење (хоћу-нећу)


                            • Правимо библиотеку

                              Библиотека је место где се чувају хиљаде књига.  У њима се налази знање које су људи записивали током времена. Читање је важно умеће човека. Читајући учимо и постајемо бољи  људи.

                              Препишите овај текст и запишите наслова књига које имате кући, наслове које сте прочитали, оних које нисте и оних којих би желели да прочитате. донесите у школу своје омиљене књиге.

                            • На улици- ја сам пешак

                              Сви пешаци су учесници у саобраћају. На путу без тротоара пешак се креће левом страном пута и ученици који ди школе долазе пешице морају поштовати саобраћајна правила. Крећемо се левом страном коловоза уз ивицу. Ако желимо прећи на другу страну погледамо лево, па десно, поново лево слушајући да не наилази неко возило. Ако нема никога прелазимо пут у правој линији и улазимо у школу, или неку другу установу.

                              Нацртај неколико саобраћајних знака који се односе на пешаке.


                            • Календар

                              Година има 365 дана, они су поређани у месеце, седмице и дане. Година има 12. месеци, сваки месец има своје име. 

                              Препишите дати текст, напишите тачан датум свог рођења и датуме рођења своје породице уз име члана породице. Напишите које врсте календара постоје.

                            • Множење

                              Ми смо учили множење са бројевима до 8.

                              Напишите таблицу множења са 4, 7 и 8.

                              • Време-4 годишња доба

                                Током године, у природи се промене 4 годишња доба. То су: пролеће , лето, јесен и зима. Промене су у температури ваздуха, временским приликама, понашању биљака и животиња, дужини обданице и ноћи. 

                                Графички прикажи промене које се виде на неком дрвету по избору кроз 4 годишња доба.

                              • Латиница

                                Напишите латиницом 10 властите именице, 10 заједничке и 10 описних придева. Такође напишите латиницом по 2 реченице за свако годишње доба.

                                • Азбука и абецеда

                                  Напишите азбуку прво штампаним, па онда писаним словима. Напишите абецеду( само штампана слова)

                                  • Сабирање и одузимање до 100

                                    Урадите 10 примера за сабирање и 10 за одузимање двоцифрених бројева до 100.

                                    • Честитка

                                      Ближи нам се празник који је посвећен свим женама, 8. Март. Тога дана нашим мајкама, бакама, теткама и свим женама нама блиским честитамо њихов дан и желимо им пуно здравља и среће.

                                      Препишите текст и напишите коме ћете ове године честитати 8. Март и наведите неку идеју шта ћете направити мами,баки,... и поклонити за њихов дан.

                                    • Основни и редни бројеви

                                      У српском језику постоје речи које означавају колико има нечега на броју. То су на пример: један, два, три, ... педесет два...сто, 1, 2, 3, 52, 100. Бројеви који означавају колико има нечега на броју називају се основни бројеви.

                                      Речи, бројеви који казују шта је или ко је на реду, по реду називају се редни бројеви. На пример: први, други, трећи...пети, стоти. Могу да се пишу речима или цифрама. Из цифре пише се тачка. На пример: 1., 23., 45. 100.

                                      Препишите текст, напишите једну реченицу у којој ћете употребити основне бројеве и једну реченицу у којој ћете употребити редне бројеве.

                                      • Међународни дан борбе против вршњачког насиља

                                        Јуче смо обележили и причали о вршњачком насиљу. Међународни  дан борбе против вршњачког насиља у школи и ван ње. 

                                        Опишите свог најбољег друга/другарицу где ћете приказати пријатељство, дружење, искреност а не насиље и неискреност.


                                      • Пишемо латиницу

                                        Напишите 10 речи штампаним словима латинице од слова која смо учили и писана. Такође те исте речи препишите писаним словима латинице (Аа, Ее, Оо, Јј, Кк, Мм, Тт, Уу, Ии)

                                        • Моје омиљене телевизијске емисије и филмови

                                          Веома је важно да гледао телевизијске емисије и филмове који су примерени нашем узрасту и све оно где пише до 12, 14 година и на више не гледамо или гледамо само уз дозволу родитеља. 

                                          Напишите шта ви највише волите да гледате и објасните у неколико реченица зашто.


                                          • Именице и придеви

                                            Из текста ,,Прича из ормана'' пронађи и препиши 10 именица и 10 придева.

                                            • Глаголи

                                              Напишите 10 глагола који означавају радњу и 5 реченица у којима ћете различитом бојицом подвући именице, придеве и глаголе.

                                              • Опет креће пролеће

                                                Ускоро нам стиже пролеће, дани су све дужи и топлији. Цела природа се буди, птице певају на гранама дрвећа појављују се цветови и зелени листићи. Трава расте и постаје зеленија. 

                                                На посебном листу папира или листу од блока нацртајте пролећни цртеж по жељи.

                                                • Чување животне средине

                                                  Људи, животиње и биљке не би могли да живе без воде, ваздуха, сунца и земљишта. Вода и ваздух треба да су чисти , и целу природу би требало да чувамо од загађења. Свако од нас може да да допринос у очувању животне средине.

                                                  Препиши текст и нацртај неки свој знак који ће сви разумети ради очувања животне средине.


                                                • Животиње и биљке Србије

                                                  Србија има разноврстан биљни и животњски свет. Неке животиње су месоједи, неке биљоједи а неке сваштоједи. 

                                                  Напишите називе 5 биљоједа, 5 месоједа, 5 сваштоједа. Набројите 5 дрвенасте биљке, 5 зељасте биљке, 5 поврћа и 5 воћа.

                                                  • Светски Дан реке

                                                    Сваког марта у свету се обележава Дан вода- река, очувања чистих река без загађења. Све више је загађених река у свету. Њих загађују људи, па зато људи и треба да раде на томе да их очисте и заштите од загађења- Чиста вода је потребна биљкама, животињама и људима.

                                                    Препишите текст и набројите 10 река које теку у Републици Србији.


                                                  • Дељење

                                                    Напишите таблице дељења са 2, 3 , 4 , 5 , 6 и 7

                                                    • Осећам се здравим јер се спортом бавим

                                                      Редовна исхрана, здрава храна, лична хигијена, боравак на чистом ваздуху и бављење спортом једнако је здравље. Да би били здрави потребно је да будемо физички активни, да се редовно играмо, трчимо и користимо све природне облике кретања: скакање, прескакање, брзо ходање, бацање, хватање. 

                                                      Препиши текст, напиши који спорт највише волиш и нацртај омиљеног спортисту.

                                                      • Израда печата (лого) од кромпира

                                                        Од кромпира, уз помоћ родитеља и под условом да  се пазите  од повреда пошто радите оштрим предметом урадите свој печат или лого. Водите рачуна да се не повредите и искључиво печат или лого радите уз присуство родитеља.

                                                      • Прво пролећно цвеће

                                                        У шуми, на ливадама и у баштама процветало је прво пролећно цвеће. Мирисна љубичица, плава никса, бела рада, зумбули, нарциси. Пролеће је пробудило и птице и њихову песму, шарене лептире и вредне пчеле. 

                                                        Препишите текст, нацртајте птице, лептире и цветове. 


                                                        • Народне пословице

                                                          Народне пословице су кратке народне умотворине које означавају животне мудрости и уче нас животним вредностима. Њих је сакупио веома давно Вук Стефановић Караџић док је ишао по целој Српској земљи и записивао за будућност. 

                                                          Препишите текст  и напишите 3 пословице по избору, а следећу пословицу протумачите: ,,Човек без слободе, ко риба без воде''.

                                                          • 1. Април дан шале

                                                            1. Април је познат као дан шале, тада се људи труде да једно друго насмеју, да се нашале како би живот био занимљивији. Свака шала треба да буде примерена тако да њоме не повредимо никог, да се особа са којом се шалимо осећа лепо и да се и она смеје са нама.

                                                            Препишите текст, напишите како сте се ви са неким нашалили или како је вас неко насмејао.


                                                          • Гледамо филм

                                                            Гледамо цртани филм ,,Хајди''. Роман ,,Хајди'' је један од најпознатијих романа за децу који је веома давно написала Јохана Шпири. Лепота и вредност овог романа радује децу широм света. Снимљено је неколико верзија цртаног филма и играног филма. Пријатељство, природа, лепота здравог живота свима нама могу помоћи у животу. 

                                                            Препишите текст, погледајте цртани филм ,,Хајди'' , покушајте да га што га боље запамтите и препричате усмено. Можете и илустровати неку сцену.

                                                          • Сабирање и одузимање до 100

                                                            Урадите 10 примера сабирања два двоцифрена броја на пример 25+37= и 10 примера одузимања на пример 72-17=

                                                            • Жива бића

                                                              Биљке, животиње и људи су жива бића. Сва жива бића имају заједничке особине. Заједничке особине живих бића су: рађају се , расту, развијају се, дишу, хране се , пију воду, избацују непотребно, остављају потомство, угину. У нашој земљи је развијен биљни и животињски свет. У шумама живи вели број листопадног и зимзеленог дрвећа као и многобројне животиње.

                                                              Препишите текст и напишите називе 5 шумских дрвета, 5 животиња и 5 врста птица које живе: а) у шуми, б) птице и биљке на ливади в) биљке и животиње поред реке и у реци. Такође напишите називе 5 украсних биљки које се гаје у башти или у парку.

                                                              • Кад порастем бићу...

                                                                Свако дете жели да постане неко или посебно воли неко занимање, па жели да то буде кад порасте. Има много занимања и професија у селу и у граду ,  па можемо се на некога угледати и објаснити зашто баш то желимо.

                                                                Наброји неколико занимања у граду и неколико занимања у селу, напиши шта желиш да будеш кад порастеш и нацртај.


                                                                • Дељење, дељивост бројева , садржавање

                                                                  Израчунај следеће задатке:

                                                                  1. Одреди са којим је бројевима дељив број 24, 28, 12, 16, и 50. Све те примере израчунај.

                                                                  • Птице

                                                                    Птице су жива бића која живе свуда око нас у селу, граду, шуми, ливадама, поред река,... Оне могу да лете, веома су корисне уништавају велики број инсеката, њима се хране месоједи, а и људи имају користи од њих. У нашој земљи живи велики број птица. Неке су селице а то значи да се селе на југ где је топлије кад код нас дође зима. Враћају се у пролеће. То су: ласте, роде, славуји, кукавице, дивље патке,..

                                                                    Неке птице су станарице, оне су стално код нас, па им је током зиме потребна додатна помоћ у храни од нас људи. То су: врабац, сеница, голубови, вране, свраке,.. Птице се легу из јаја, праве гнезда у којима чувају своје младунце.

                                                                    Препишите текст, напишите називе неких птица које живе код нас и неколико врсте птица које су веома ретке и заштићене а живе код нас. Нацртајте неку птицу по избору.


                                                                  • Гледање у часовник

                                                                    Људи мере време справом која се назива часовник или сат. Кроз године и векове људи су направили различите врсте часовника. На пример: пешчани сат, водени сат, сунчани сат, сат са казаљкама и зупчаником који и данс користистимо и дигитални сат.

                                                                    Нацртајте часовнике са казаљкама који ће показивати: 

                                                                    1. 21 h i 50 min
                                                                    2. 15h i 25 min
                                                                    3. 6h i 35 min
                                                                    4. 13 h i 45 min

                                                                  • Биљке

                                                                    У пластичне чаше напуњене земљом и пробушене одоздо, посејите семенке:пасуљ, кукуруз, грашак и дулек.

                                                                    • Значај биљака за човека

                                                                      Биљке су жива бића која нам дају кисеоник, али и многе друге користи. Људи од биљака користе у исхрани плодове, листове, стабло и корење неких биљака.

                                                                      Напишите од којих биљака једемо:

                                                                      1. корен
                                                                      2. листове
                                                                      3. плодове
                                                                      4. стабло
                                                                      5. цветове
                                                                      6. семе

                                                                      • Значај биљака за човека

                                                                        Одговорите на питања из уџбеника,,Свет око нас'' , нацртајте своју омиљену биљку.

                                                                        • Дан планете Земље- реке

                                                                          Ми имамо само једну планету. Наш задатак је да је волимо и чувамо. Као жива бића не можемо без ваздуха, сунчеве светлости и топлоте, земљишта и воде. Реке, потоци, језера, мора, океани треба да буду чисти.

                                                                          Препиши текст, напиши поруку како сачувати реке од загађења.

                                                                          • Дан планете Земље- ваздух

                                                                            Наша планета Земља има око себе ваздушни омотач који се зове атмосфера. Она штити воду, земљиште и сва жива бића од штетних сунчевих зрака. Напишите од чега се састоји атмосфера и како је треба заштити од загађења.
                                                                          • Дан планете Земље-22. април

                                                                            Прочитајте стихове ове песме, направите плакат (цртеж) који представља празник- Дан планете Земље 22. април

                                                                            ПЛАНЕТА ЗЕМЉА 

                                                                            Има једна прекрасна планета, а Земља се зове.

                                                                            Створена за игру и весеље, за љубав и снове.

                                                                            И још да су одрасли ко' ђеца, не би било краја срећи.

                                                                            Зато ћемо бити од њих већи и фино им рећи:

                                                                            "Планета Земља је наша планета, а не њихова.

                                                                            Без ђеце нема ни свијета и ако неког то смета

                                                                            нек' се претвори у жабу, ма нек' се претвори у миша

                                                                            и ко' га шиша!"

                                                                            "Здраво, здраво, здраво!" - реци свима

                                                                            свуд нек поздрави стигну!

                                                                            Хура, хура, хура - три пут хура,

                                                                            за песму и игру!

                                                                            Уаа, уаа, уаа - три пут уаа,

                                                                            за мржњу и тугу!

                                                                            Одрасли нек иду да се туку на планету неку другу!

                                                                            Играјмо, пјевајмо, сањајмо, весело и безбрижно!

                                                                            хајдемо сложно сви: и ти, и ти, и ти, и ти!

                                                                            Запјевај са нама: "Таши-таши-танана."

                                                                            Викнимо гласно сад:

                                                                            "Земља је за нас створена!"


                                                                            • Велика недеља- Васкрс

                                                                              Васкрс је најрадоснији хришћански празник. Обележава се низом празничких дана и обичаја. Сваки дан почевши од понедељка назива се великим. Прва три дана( понедељак, уторак и среда) посвећени су Исуса Христа у Јерусалим. Велики четвртак и Велики петак су дани Христовог страдања.

                                                                              Препишите текст и наведите неки обичај за Велики четвртак и Велики петак.


                                                                              • Васкрс- фарбање јаја

                                                                                Најлепши и нарадоснији посао у предпразничком расположењу је фарбање Ускршњих јаја. Томе се радују и одрасли и деца. Негде се јаја фарбају на Велики четвртак, а негде на Велики петак. 

                                                                                Нацртајте неколико офарбаних јаја и напишите чиме се све могу фарбати и како се могу украшавати.

                                                                              • ,,Христос Васкрсе'' ,,Ваистино Васкрсе''

                                                                                ШАРЕНА ЈАЈА

                                                                                Када Ускрс дође јаја се шарене

                                                                                плава, жута, црвена, у кући код мене

                                                                                Када Ускрс дође радују се деца

                                                                                на љусци сличица насмејаног зеца

                                                                                Шарене се јаја у корпици сјајна

                                                                                ускршња ми јаја лепа као тајна!


                                                                                Препишите рецитацију у свескама и илуструјте је, а ко жели може научити рецитацију напамет.


                                                                                • Како сам провео Васкрс и пролећни распуст

                                                                                  Прошли су првомајски и ускршњи празници као и пролећни распуст. Напишите састав како сте провели празнике и шта вам се лепо и занимљиво током празника догодило. 

                                                                                  • Реченице по значењу

                                                                                    У говору и у писању користимо реченице које нам казују неко обавештење, питање, заповест или изражавају осећања. Те реченице називају се: обавештајне, упитне, узвичне и заповедне.

                                                                                    Напишите по две реченице самостално за сваку од врста.

                                                                                    • Непознати број

                                                                                      Решите по две једначине са непознатим чиниоцем, непознатим делиоцем и непознатим дељеником.

                                                                                      • Басна ,,Цврчак и мрав''

                                                                                        ЦВРЧАК И МРАВ

                                                                                        Цврчак у сред зиме закуца на прозор куће у којој је становао мрав. Када мрав отвори прозор цврчак га замоли за неколико зрна жита чисто да се нахрани, да не би од глади умро.

                                                                                        А шта си радио летос? – упита мрав цврчка…

                                                                                        – Свирао сам…

                                                                                        – Свирао си??? Онда играј сада да те глад прође – одговори мрав.

                                                                                        Прочитајте ову басну, размислите и напишите које би могла да буде порука ове басне.


                                                                                        • ,,Пролеће у шуми''

                                                                                          Напишите састав где ћете да опишете шуму сада када је дошло проеће.

                                                                                          • Процветало је мајско цвеће

                                                                                            У мају је процветало цвеће у шуми, на ливади, у баштама и парковима. Мирис се простире свуда око нас. Својим лепим бојама цвеће украшава околину и привлачи пчеле да праве цветни нектар и мед.

                                                                                            Препишите текст, наведите називе мајског цвећа и нацртајте неколико по избору. Напишите две обавештајне, две упитне и две узвичне реченице на тему мајско цвеће.

                                                                                            • Мој најбољи друг, другарица

                                                                                              Опишите свог друга или другарицу, тако што ћете написати неколико реченица о спољашњем изгледу, висина, боја косе,... Затим ћете написати о особинама свог друга или другарице и неком занимљивом доживљају којем сте заједно присуствовали.

                                                                                              • Домаће и дивље животиње

                                                                                                У Србији живе разноврсне животиње. Неке од њих су: биљоједи, месоједи и сваштоједи. 

                                                                                                Напишите називе 10 домаћих животиња и 10 дивљих животиња. Нацртајте по избору домаћу животињу( отац, мајка, младунац) и дивљу животињу( отац, мајка, младунац)


                                                                                                • Бамби

                                                                                                  Књигу ,,Бамби'' написао је Феликс Салтен. По  том роману књизи, снимљен је и цртани филм. Књига говори о младунцу , срне и јелена и његовом детињству и доживљаја до одрастања. Погледајте цртани филм- Дизнијев. Напишите који се ликови појављују, место и време. Нацртајте Бамбија.

                                                                                                  Овај задатак урадите за понедељак.

                                                                                                  • Именице

                                                                                                    У тексту ,,Златне рибице не праве штету'' пронађите и препишите по 5 именица за сваки род.

                                                                                                    • Шаренорепа

                                                                                                      Препричати бајку ,,Шаренорепа'' и илустровати.

                                                                                                      • Пролеће- воће и цвеће

                                                                                                        Прво пролећно воће су јагоде и трешње. Трешња је дрвенаста биљка, а јагода зељаста. Постоје многе врсте трешања и јагода.  

                                                                                                        Најлепше пролећно цвеће су мајске руже и божури. Њихове лепе боје и мириси красе вртове.

                                                                                                        Препишите текст, нацртајте трешње и јагоде и нацртајте ово мајско цвеће.


                                                                                                        • Воћна салата

                                                                                                          Веома је важно хранити се здраво. У воћу има пуно витамина и здравих  и здравих материја које су потребне деци у расту и развоју. Зато ћемо ми у понедељак правити воћну салату од мајског воћа и украсити вазне мајским цвећем. Понесите воће по жељи и понеки цвет.

                                                                                                          • Ближи се ближи лето

                                                                                                            Полако нам стиже топлији дани и летње радости. Долази период распуста, годишњих одмора, одласка на море.

                                                                                                            Прочитајте песму ,,Ближи се ближи лето'' Десанка Максимовић. Препишите прву строфу и илуструјте.

                                                                                                            2. задатак: научите напамет песму по жељи или целу или део.

                                                                                                            Ове задатке урадите за среду.


                                                                                                            • Материјали- човек ствара

                                                                                                              Човек је одувек користио материјале из природе и стварао различите предмете. Помоћу њих је олакшавао себи живот и рад. Одећа, обућа, кућа, посуђе,  оружје, оруђе прављени су од глине, камена, коже , метала, животињских костију, рогова,...

                                                                                                              1.  (четвртак) Препишите овај текст, напишите које ви предмете кући имате од:

                                                                                                              • дрвета
                                                                                                              • метала
                                                                                                              • пластике
                                                                                                              • стакла
                                                                                                              • коже
                                                                                                              2.(петак) Сакупите различите каменчиће и донесите у школу да направимо изложбу.

                                                                                                              • ,,Бајка о рибару и рибици''

                                                                                                                Прочитајте у читанци текст ,,Бајка о рибару и рибици'' Александар Сергејевић Пушкин. Пронађите и подвуците непознате речи.

                                                                                                                За среду илуструјте део који вам се највише допао.

                                                                                                                • Мерење и мере

                                                                                                                  У природи и животу као и свакога дана човек стално нешто мери. Тако постоје јединице мере за: дужину, ширину и висину, за време, масу, мерење течности, површине и тд.

                                                                                                                  1.(четвртак) Препишите текст и напишите скраћенице за јединице мере словима латинице.

                                                                                                                  2.(петак) Измерите висину свих чланова породице и запишите:

                                                                                                                  • Напишите називе 3 жива бића која могу бити виша од 2m
                                                                                                                  • Напишите називе предмета која могу бити дужи од 1cm, а краћа од 1m.


                                                                                                                  • Граматика и правопис

                                                                                                                    Када пишемо потребно је придржавати се одређених правила. Употреба великог слова, писање речи састављено или одвојено, употреба знакова ; , : . , записивање реченица по значењу и облику, употреба глаголских времена( садашње, прошло и будуће).

                                                                                                                    1. (понедељак) Напишите 3 реченице у којима ћете употребити имена људи, насеља, планина и рекаНапишите 3 реченице у којима ћете употребити речцу ,,ли''.

                                                                                                                    2. (уторак) Следећу реченицу напишите у прошлом и будућем времену: ,,Милан вози бициклу''. Напишите по избору по 5 именица за сва 3 рода.

                                                                                                                    • Свет око нас- природа, материјали, човек ствара, време,..

                                                                                                                      Ми смо из ,,Света око нас'' учили пуно занимљивих садржаја. Учили смо све о неживој и живој природи. 

                                                                                                                      1.(среда): Обновите све што смо учили о природи, земљишту, водама, ваздуху, биљкама и животињама.

                                                                                                                      2.(четвртак): Обновите о мерењу времена(часовник,седмица, месец, година, годишња доба)

                                                                                                                      • Ближи се распуст

                                                                                                                        1.( петак) : Напишите 2 потврдне и 2 одричне реченице, наведите наслове свих драмских текстова које смо учили и свих бајки које смо учили.

                                                                                                                        2. ( понедељак): Нацртајте 2 праве линије, 3 дужи, 2 троугла, 3 правоугаоника, 2 квадрата, коцку, квадар(нека све буде различите величине).

                                                                                                                        3. ( уторак): Напишите 3 адресе својих пријатеља или рођака.