Врсте речи - 6

Врсте речи - 6

1. Препиши свако треће слово почев од означеног и добићеш два градивна придева.

З

П

Е

Л

Ф

У

А

Р

С

Т

Ш

Ч

Н

И

О

О

К

Њ

  

С

Д

В

Л

Љ

Е

А

И

П

Н

М

Ј

А

 

1.  ________________________         2. ______________________

 

 

2. Уз које све именице могу да стоје ови придеви?

___________________________________________________________________

 

3. Објасни значење реченице: Моја бака има златне руке.

_________________________________________________________________________ Срећом није заборавио топлу рукавице. Марко је донео Петров капу.

Петар је вуненог капу заборавио у школи.

Следећи текст препиши тако што ћеш га допунити одговарајућим придевима

(ЗЛАТНИ, НАЈМЛАЂИ, СТРАШНИ, ОТЕТА, ПРЕЛЕПЕ, КРИЛАТИ, НЕИСКРЕНА, НЕОБИЧАН.

 

Брат је пошао да пронађе сестру. На чардаку га је дочекао змај. Пронашао је девојке које су везле на ђерђефима.

Себи и браћи је одабрао коње.

__________________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________

Разврстај следеће речи:

ГРОЖЂЕ, ПАМУК, ДРВЕНИ, МАРКОВ, ГРОЗДАНА, ПРЕКРАСНО, СТОЛИЦА

ИМЕНИЦЕ

Властите

 

Заједничке

 

Збирне

 

Градивне

 

 

ПРИДЕВИ

Описни

 

Присвојни

 

Градивни

 

 

 

 

 

 

 

 

Г

Р

М

Е

Т

И

 

 

 

 

 

Л

И

С

Т

А

Т

И

 

 

 

 

А

П

Л

А

У

Д

И

Р

А

Т

И

Г

А

З

И

Т

И

 

 

 

 

 

О

П

Р

А

Т

И

 

 

 

 

 

Л

У

П

А

Т

И

 

 

 

 

 

И

С

Т

Р

Ч

А

Т

И

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Питања:

1. Овај глагол неког плаши, али му се киша радује.

2. Овај повезује дрво и књигу.

3. Глагол означава радњу која се обавља и на концерту и на стадиону.

4. За овај ти треба стопало.

5. Глагол повезује руке, прозоре и судове.

6. Значи исто што и јако куцати (на врата).

7. Овај глагол је важан онима који желе својом снагом да пређу 42 км (маратон).

 

1. Напиши глагол „певати” у сва три лица једнине.

__________________________________________________

 

2. Напиши глагол „знати” у сва три лица множине.

____________________________________________________

 

3. Подвуци глаголе у трећем лицу једнине.

                      Дечаци носе качкете, а Петар има шешир.

                      Девојчице су му спремиле поклон који му је Јована предала. Сад и он има качкет. 

 

4. Напиши реченицу у којој ће глагол бити у 2. лицу једнине.

__________________________________________________________

 

1. У следећем тексту подвуци све именице.

 

Бака Мира и дека Петар живе на Златибору. Бака залива цвеће, а дека скупља опало лишће. Ускоро ће ући у кућу и појести колач направљен од брашна, шећера и јаја.

 

Именице из текста распореди у табелу.

                                                   ИМЕНИЦЕ

 

ВЛАСТИТЕ

ЗАЈЕДНИЧКЕ

ЗБИРНЕ

ГРАДИВНЕ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Дате глаголе разврстај у табелу: ПИТИ, САЊАТИ, СЕВАТИ, ОРАТИ, ВЕЈАТИ, ЛЕЖАТИ.

 

 

РАДЊА

СТАЊЕ

ЗБИВАЊЕ

 

 

 

 

 

 

3. Следећу реченицу препиши тако да глагол у њој буде у другом лицу множине.

Ми певамо и свирамо.

 

 

 

4. Од датих слова састави описне придеве који означавају боје.

РНАЦ          АТУЖ              ВРАНЕЦ            РЕКО     

_______     _______           _______       _______

ВАПАЛ        ОЗЕР            НОРАБ       ИВОС

_______    _______       _______    _______

Два придева употреби у реченици уз заједничку именицу.

_________________________________________________________

Употреби придев уз збирну именицу.

_________________________________________________________


Последња измена: недеља, 11. април 2021., 00:44